PUMA
Istituto per le Tecnologie Didattiche     
Bottino R. M., Ott M., Tavella M. Progettazione pedagogica e sostenibilitÓ degli interventi educativi: il sistema IAMEL. In: TD Tecnologie Didattiche, vol. 19 (3) pp. 147 - 154. Menab˛, 2011.
 
 
Abstract
(English)
This paper focuses on pedagogical planning; it presents IAMEL (teaching and learning Mathematics and e-learning), an ICT-based system designed and developed by ITD-CNR in the framework of the PRIN 2007 project "E-learning and the teaching and learning of mathematics". IAMEL is aimed at supporting teachers in the process of designing, structuring and planning educational activities. It is intended to describe, at different levels of granularity, the playing out of a learning situation encompassing a number of different activities designed for pursuing specific educational objectives.
Abstract
(Italiano)
Questo articolo presenta IAMEL (Insegnamento e Apprendimento della Matematica ed E-Learning), un ambiente online per la progettazione di piani pedagogici creato e realizzato da ITD-CNR nell'ambito del Progetto PRIN 2007 "Insegnamentoapprendimento della matematica ed e-learning". Il sistema supporta i docenti nella definizione e nella pianificazione di attivitÓ didattiche strutturate, consente di descrivere, a diversi livelli di granularitÓ, piani di lavoro che possono comprendere attivitÓ didattiche di diversa natura finalizzate al raggiungimento di obiettivi specifici.
Subject Pedagogical planning,
Mathematics,
E-Learning


Icona documento 1) Download Document PDF


Icona documento Open access Icona documento Restricted Icona documento Private

 


Per ulteriori informazioni, contattare: Librarian http://puma.isti.cnr.it

Valid HTML 4.0 Transitional