PUMA
Istituto per le Tecnologie Didattiche     
Dagnino F. M., Ott M. Come si insegna l'italiano lingua seconda nella scuola? Un'indagine sull'uso delle tecnologie. In: Rinnovare la scuola, vol. 49/50 pp. 24 - 38. A.N.S.I., Sallustiana Multimedia, 2011.
 
 
Abstract
(English)
This paper aims to report on current teaching practices in the field of teaching Italian L2, and pays special attention to the use of ICT tools. In particular, the survey was aimed to assess whether, what and how software products are used and which are teachers' feelings as to their potential, effectiveness, strengths and weaknesses etc. 63 questionnaires from a casual/random sample of schools of three Italian regions were collected; the schools were selected on the grounds of immigrant students distribution.
Abstract
(Italiano)
L'articolo riporta i risultati di una ricerca riguardante l'uso delle tecnologie nella didattica dell'italiano lingua seconda a studenti stranieri. Nella ricerca stato affrontato in maniera ampia il tema della didattica della L2 nella scuola dell'obbligo (da chi, come e quando viene insegnata)e dedicata un'attenzione particolare all'uso dei prodotti software; inoltre stato rilevato l'atteggiamento degli insegnanti in relazione all'uso delle tecnologie
Subject language learning
immigrant students


Icona documento 1) Download Document PDF


Icona documento Open access Icona documento Restricted Icona documento Private

 


Per ulteriori informazioni, contattare: Librarian http://puma.isti.cnr.it

Valid HTML 4.0 Transitional