PUMA
Istituto per le Tecnologie Didattiche     
Alvino S., Sarti L. Valutazione dell'apprendimento e learning objects in ambito CSCL: alcune riflessioni. In: ISDM - International Journal of Information Sciences for Decision Making = Informations, Savoirs, Décisions & Médiations, vol. 25 pp. 1 - 12. ISDM, 2006.
 
 
Abstract
(English)
After a decade since their first introduction, technologies for formal representation of educational data (Learning Objects) highlight some still unresolved problems. Re-interpreting them under the constructivism perspective requires proper consideration of individual and group assessment methods. This work analyses the affordances made available by current technologies and outlines potential evolutions aimed at meeting the needs of assessment in Computer Supported Collaborative Learning (CSCL) contexts.
Abstract
(Italiano)
A dieci anni dalla loro introduzione le tecnologie di rappresentazione formale del dato educativo (Learning Objects) evidenziano alcuni problemi ancora non risolti. Una loro rilettura in chiave costruttivista impone di non trascurare le metodiche di valutazione degli apprendimenti individuali e della partecipazione alle attività collaborative. Questo articolo analizza le possibilità offerte dalle soluzioni tecnologiche oggi disponibili e suggerisce possibili linee evolutive mirate a soddisfare le necessità della valutazione dell'apprendimento nell'ambito del Computer Supported Collaborative Learning (CSCL).
Subject Online learning
CSCL
Learning objects
Constructivism
Assessment methods


Icona documento 1) Download Document PDF


Icona documento Open access Icona documento Restricted Icona documento Private

 


Per ulteriori informazioni, contattare: Librarian http://puma.isti.cnr.it

Valid HTML 4.0 Transitional